zaterdag 10 februari 2007

Bits and pieces

Omdat er nog een aantal zaken geregeled moeten worden heb ik een en ander van de site verzameld binnen dit onderwerp. Met behulp van comments kun jij je mening geven:

- betaling borg, cash ter plaatse, bankkaart of vooraf overschrijven EUR 1400,-? Meerderheid wil ter plaatse cash betalen, wel van te voren onderling regelen.
- beddengoed (bedlinnen, donsdeken, handdoek, washandje) nodig, EUR 35,- per set? Meerderheid vindt dit niet nodig.
- spinaker nodig, EUR 105,-? Alfred is voor, Edmond, Mike, Steef en Mark vinden inzetbaarheid beperkt vanwege windrichting en sterkte. Bas nog geen reactie.
- autopilot nodig, EUR 77,-? Steef, Mike, Mark en Edmond zijn voor. Alfred sluit zich aan. Bas nog geen r eactie.
- zeilpak nodig, EUR 32,- p.p.? Ieder voor zich, uit veiligheidsoverwegingen moet je dit wel hebben.
- eindschoonmaak nodig, EUR 160? Mike en Mark zijn voor. Steef, Alfred en Edmond zijn tegen. Bas nog onbekend.

Samengevat staat het er nu zo voor:
- aanbetaling EUR 706,- vóór 14 februari, via Mike EUR 117,66 p.p. Gereed.
- annuleringsverzekering tegelijk met aanbetaling EUR 71,70. Nee.
- rest EUR 690,- vóór 4 mei, via Mike EUR 115 p.p. Todo vóór 4 mei.
- betaling borg, cash ter plaatse, bankkaart of vooraf overschrijven EUR 1400,-? Cash ter plaatse, wel vooraf onderling regelen.
- beddengoed (bedlinnen, donsdeken, handdoek, washandje) nodig, EUR 35,- per set? Nee.
- spinaker nodig, EUR 105,-? Nee.
- autopilot nodig, EUR 77,-? Ja.
- zeilpak nodig, EUR 32,- p.p.? Ja, voor diegene die dit zelf nog niet hebben.
- eindschoonmaak nodig, EUR 160? Nee, doen we lekker zelf.

16 opmerkingen:

Anoniem zei

Mike heeft ook nog gezegd...

Als mijn neus wat langer was zou ik hebben gezien dat de eindschoonmaak 160 pleuries is. Dit betekent € 26,- pp. Doen we dan ook nog de spinaker en de autopilot erbij dan wordt het € 105 + € 77 / 6 = € 30 pp + 26,- = € 56,- pleuries aan bijkomende kosten. Voor diegenen die ook nog een zeilpak willen wordt het dan een totaal aan bijkomende kosten van: € 84,-

Dus kiek mar wat ut wordt...

Anoniem zei

Mike heeft daarbij ook nog gezegd...

De autopilot? Hebben we deze nodig en welke waarde voegt het toe. Bij Steef op zijn schip heeft hij wel een stuurpiloot maar hij vaart dan ook vaak met 2 personen en dan kan het handig zijn als er extra handjes nodig zijn voor het uitvoeren van een handeling. We zijn met zijn 6-en dus kunnen gemakkelijk bij toerbeurt stuurman spelen. Wellicht dat Steef hier zijn licht over kan laten schijnen?

Spinaker dito. Leuk, maar kost ook weer extra handelingen en het is maar de vraag of we er toe komen om hem in te zetten dit is zoals ik het zie nogal afhankelijk van de wind...

Anoniem zei

Alfred zei...

Heren,
hierbij mijn antwoord op de vragen:
- mijn gegevens heb ik naar Steef gemaild.
- Geld 117,66 Euries naar Mike overgemaakt.
- annuleringsverzekering is wat mij betreft niet nodig.
- borg lijkt mij het handigst om ter plekke te voldoen cash.
- ik wil geen beddengoed pakket. Slaapzakske/kussen/handdoeken etc. neem ik wel mee
- spinaker lijkt mij prima autopilot?? waorvur??? genoeg man.
- de eindschoonmaak doen we wat mij betreft zelf.

Groetjes,
Alfred.

Anoniem zei

Mike zegt.... :-)
De spinaker lijkt me overbodig. Grote kans dat we hem niet of nauwelijks kunnen inzetten, zonde dus om deze als optie te bestellen.

Eindschoonmaak. Ik wil nogmaals benadrukken dat we na een dag intensief zeilen dan ook nog eens 1,5 uur moeten schoonmaken. Je bent dan stuk en / of je wilt naar huis. Liever dus niet schoonmaken, in plaats van de spinaker.

Steef, Mark en ik hebben nog gesproken over de autopiloot. Deze is zeer handig met name vanwege koersvastheid en na 2 uur navigeren en kompasstaren is het ok wel eens lekker om dit voor je te laten doen (terwijl je aan het eten bent of zo).

Dus, Bas, Alfred en Ed. Gaarne jullie input in de discussie omdat ook deze opties op korte termijn afgehandeld moeten worden.

Anoniem zei

Hoi,
hierbij mijn antwoord op de vragen:
- mijn gegevens heb ik gemaild.
- 117,66 Euro naar Mike overgemaakt.
- annuleringsverzekering is wat mij betreft niet nodig.
- borg lijkt mij het handigst om ter plekke te voldoen cash.
- ik wil geen beddengoed.
- De spinaker vraag me af of we die zullen gebruiken
autopilot geen verstand van.
- de eindschoonmaak doen we wat mij betreft zelf.

Groetjes,
Edmond

Anoniem zei

Heren,

De eerste betaling is overgemaakt, vandaag zondag de 11de februari. Dank allen voor jullie medewerking.

Cheers,
Mike

Anoniem zei

Oja,

Steef je kunt de boel gaan insturen. Ik verwacht dat je vandaag ook alle info van Bas zult ontvangen.

Cheers,

Anoniem zei

Zeilers,

Ik denk dat het verstandig is te luisteren naar diegene met de meeste zeilervaring, om tot beslissingen te komen zoals 'is een autopilot nodig?'
Als in dit geval Steef dit dus als een zeer goed te gebruiken tool ziet, dan denk ik dat we dit wel moeten huren. Ik kan daar verder helaas niets zinnigs over zeggen, nooit met autopliot gewerkt...

Spinaker zelfde verhaal, ik heb wel met halfwinder veel gezeild en weet uit ervaring dat dit op kleinere boot (Kolibri 560) best lastig is. Erg windgevoelig waardoor boot(je) erg heen en weer geschud kan worden. Op groter schip zal dit veel minder het geval zijn vermoed ik. Met spinaker geen ervaring maar is natuurlijk altijd leuk weer iets te leren! Dus zeilers laat jullie ervaring maar horen en dan komen we er wel uit of we dit ook moeten huren. Heb overigens wel enige vraagtekens bij de haalbaarheid van de af te leggen afstand welke boven in het kaartje geprojecteerd staat.

Groetjes,

crewlid Alfredo

Edmond zei

Hoi allemaal,

Zoals gezegd heb ik geen verstand van de autopilot. Denk echter wel dat dit een handig ding kan zijn.
Degene met de meeste zeilervaring, Steef, is denk de aangewezen persoon die hier echt iets zinnigs over kan zeggen.
Wat de spinaker betreft denk ik dat wij met z'n alle (op Steef na natuurlijk) dusdanig weinig of geen zeilervaring hebben op een echte boot als deze dat een spinaker zowiezo (veel)tehoog gegrepen is.
Waarschijnlijk zal dit zeiltje ook geen 10m tellen. Denk aan de risico's...golfslag,stroming,weinig ervaring. Ikzelf heb al enige malen een spinaker water zien scheppen dat was met een openboot. Geen pretje voor de zeilers en boot (lees schade).
Ook hier laat ik graag een verstandig en deskundig woord over aan Steef.

Groetjes , Edmond

Mark zei

Volgens mij is de enige discussie nog de eindschoonmaak, de rest is wel duidelijk.
Het belangrijkste argument om de eindschoonmaak wel te laten doen is dat wij wanneer we vrijdag aankomen waarschijnlijk niet meer de motivatie en tijd hebben om de boot schoon te maken. De boot moet 17 uur spik en span ingeleverd zijn. De kosten zijn EUR 26,67 p.p.
Mike en Mark zijn voor de eindschoonmaak, graag jullie stemmen.
Groetjes,
Mark

Anoniem zei

De eindschoonmaak staat dus nog ter discussie. Mark geeft aan dat Hij en ik voor het laten verzorgen van de schoonmaak zijn. Zoals we kunnen opmaken uit de planning van de route zoals die er nu ligt hebben we weinig marge de laatste dag om tijdig (17.00 uur) weer in nieuwpoort te zijn. Ik verkies dus het door hen laten schoonmaken omdat we dan wat meer armslag hebben. Mijn argumenten voor het laten verzorgen zijn dus:
- Meer marge in de routeplanning
- Na een vermoeide en intensieve dag is het wel lekker als je van de boot kunt stappen zonder eerst nog 1,5 uur te moeten schoonmaken (spreek uit ervaring)
- We moeten 's avonds ook nog terug en we kunnen beter dan met zijn allen een hapje eten dan schoonmaken.

Ben benieuwd naar jullie reacties

Anoniem zei

Omdat de eindschoonmaak nog ter discussie staat en het vooral afhangt van het tijdstip dat we weer aankomen en hoe onze energie er op dat moment bijstaat, gaat Steef met de verhuurder overleggen wanneer we uiterlijk moeten doorgeven of we al dan niet gebruik maken van de schoonmaak. Kan dit op het laatste moment besloten worden dan is dat natuurlijk mooi, want als we op tijd zijn dan kunnen we het natuurlijk gewoon zelf doen. Steef zal dus nog de reactie van de verhuurder plaatsen. Laten we daar dus nog even op wachten.

Anoniem zei

Heren Zeezeilers, even het volgende.

Vandaag contact gehad met de verhuurder en wegens de Belgium Boat Show nog geen bevestiging gehad over de betaling, maar die komt begin volgende week.

- Eindschoonmaak, deze wordt door bijna iedere huurder zelf gedaan.
Als we dit een paar dagen van te voren aangeven, zijn de schoonmaakkosten fors hoger.Dus ik ben nog steeds voor zelf schoonmaken. Overigens voor een goed zeezeilteam, zoals wij dan zijn, is dit ook geen enkel probleem!!!!

- De Spi moet zeker een paar weken van te voren gemeld worden.

Mark zei

Ok, laten we dan sportief doen en de eindschoonmaak inderdaad zelf doen. Om tijd te winnen zullen we dan de avond ervoor of tijdens de overtocht al hieraan moeten beginnen.

Edmond zei

Beste zeilers,

Ben het hiermee eens.
Als we er even flink tegenaangaan is het zo gepiept.

Edmond

Anoniem zei

OK, we gaan dus zelf schoonmaken. Dus dan is dat laatste eindje ook aan elkaar geknoopt.