zaterdag 5 mei 2007

tis bijna zover

Ahoi dekzwabbers,

Nog zo'n 4 weken en we kunnen aanmonsteren op de Irish Mist. ZIjn er nog losse eindjes die we aan elkaar moeten knopen? Ik noem er even een paar, wellicht dat jullie ook nog wat weten.

- De route. Gaan we deze vlak van te voren bepalen, hangende de weerverwachtingen? Of komen we toch tot een meer generaal idee waar nog wat flexibiliteit in zit?
- Moeten we nog havens reserveren? Ik heb geen idee of dit nodig is, maar lijkt me zeer vervelend als we niet kunnen aanmeren als we bij een haven aanlopen.
- Hoe laat willen we vertrekken op zondag?
- Doen we, en zo ja wie, boodschappen vooraf?
- Is het nog nodig om een avond bij elkaar te komen om alles door te spreken?
- Willen we nog via de laptop en gps navigeren? (Voor mij hoeft het niet.) Als er toch prijs op wordt gesteld dan moet er nog 1 en ander geregeld worden en wel:
- Kabeltje voor de verbinding van de gps naar de laptop
- Goede kaarten die ingescand kunnen worden van de France en Engelse kust
- Is er voeding aan boord waar de laptop aan gehangen kan worden?

(Doordat alleen de GPS aangesloten kan worden op de boot zijn andere data zoals windkracht en stroming niet voorhanden binnen het programma)
Ik neem sowieso de laptop mee mede vanwege de webcame zodat we het thuisfront op de hoogte kunnen houden en ook nog weerdata kunnen downloaden.

Meer weet ik zo even niet,

Ben benieuwd naar jullie input,

Cheers,
First Officer Mike (hihihihihi)

1 opmerking:

Mark zei

Enkele aanvullingen:
- Lijst van proviand opstellen?
- Heeft iedereen nu een zeilpak, moeten deze vooraf nog gereserveerd worden?
- Willen we nog sweaters en petjes bestellen met opdruk www.thecrossing2007.nl?
- Er is alleen 220V aanwezig met walstroom, dus in de haven.
- Ik ben nog in overleg met Jeroen van Metrological over de mogelijkheden van GPS tracking en tracing via het web en internetverbinding aan boord. Zie www.metrological.nl

Groeten,
Mark