maandag 4 juni 2007

De eerste dag (maandag 4 juni) impressie!

De eerste dag zijn we boven verwachting in één keer overgestoken van België (Nieuwpoort) naar Engeland (Eastbourne). Het was een enerverende dag met zeer afwisselende weer en wind. 's Ochtends om 5.56 vertrokken met bewolking waarbij de wind snel toenam tot een dikke 4 bft waarbij we het getij mee hadden. 's Middags nam de wind wat af en konden we genieten van een mooi zonnetje.

Zeebonken Bas de Ruijter en Ed Tromp hebben het bovendek in de ochtendgloren niet verlaten en dienden zich als eerste aan om overtollige ballast te lozen. Vastgesjord aan het achtersteven volgden zij naadloos de commando's van skipper Steef Stevin op om stil te houden en zo min mogelijk te bewegen. Hangend aan de giek heeft Mike de vliegende hollander menig gevaar weten af te wenden en omslaan voorkomen. Alfred Columbus & Markus Vespucci hebben in het geheim een route geplanned en de oorspronkelijke koers losgelaten om een ieder te verbazen met de zeilcapaciteiten van het team "the crossing 2007". Duidelijk is geworden dat zij niet voor een kleintje vervaard zijn. 100.67 miles in een dag is daar het bewijs van.

Actiefilmpje ochtend


Actiefilmje middag


Morgen volgen de foto's.

Groetjes,

The Crew

5 opmerkingen:

karin zei

Dit is hartstikke gaaf, vanavond kijk ik wel naar de foto's, want ik moet nu naar mijn werk. heel veel plezier vandaag.

Anoniem zei

Goede morgen Crew, allemaal lekker geslapen? En wat zijn de plannen voor vandaag? We zijn zeer benieuwd naar de foto's. Alfred, Lotte wil je ook graag op de film zien. Veel plezier vandaag. Groetjes, ellen en een dikke kus van lotte & Mathijs

Maurice zei

Ha Broeder Alfred,

Ik zeg "jij bent goed bezig"
Heel veel plezier en de groeten aan de rest.

Mazzel, Maurice

Maurice zei

Alfred,

Lijkt me ook wel een keer leuk om die oversteek te maken maar dan wel met mijn speedboot, tja dat zeilen is niks voor mij zoals je weet en het is weer eens wat anders dan Giethoorn !!
Ben wel benieuwd naar de foto's.

Groet,
Maurice,Sandra,Melvin,Estelle

Anoniem zei

Hallo mannen,

Wat een relaxed ontbijtje daar op de boot! Hebben jullie een beetje geslapen? Hoe gaat het met zeeziek? Vandaag een relaxed dagje!

Veel plezier!! Zeil ze!!

Groet Gregie