donderdag 14 juni 2007

De gevaren route

De geplande route was Nieuwpoort-Boulogne-Eastbourne-Dover-Ramsgate-Nieuwpoort en maximaal 220 NM*. Vanwege de ideale weers- en windomstandigheden is de uiteindelijke route die we gevaren hebben als volgt: 4 juni Nieuwpoort - Eastbourne, 15 uur, 103 NM, wind N-NO 4-5 bft 5 juni Eastbourne - Brighton, 5 1/2 uur, 28 NM, wind N-NO 5-6 bft 6 juni Brighton - Boulogne sur mér, 12 uur, 72 NM, wind N-NO 6 bft 7 juni Boulogne sur mér - Dover, 8 1/2 uur, 45 NM, wind N-NO 4-5 bft 8 juni Dover - Nieuwpoort, 9 uur, 58 NM, wind N-NW 4 bft * 1 NM = 1 Nautic Mile = 1 zeemijl = 1,825 km * 1 knoop = 1 zeemijl per uur = 1,825 km/u * afstand en snelheid over grond via het Metroconnect kastje De totale afgelegde afstand over de grond was 306 NM (559 km), de gevaren afstand op het log door het water 346 NM (632 km) met een vaartijd van totaal 50 uur in 5 dagen. Onze maximum snelheid op het log door het water was 11.2 knopen*, over de grond 11,77 knopen. De gemiddelde snelheid door het water was 6,92 knopen en 6,10 knopen over de grond. Met dank aan www.metrological.com voor het mooie live (in realtime) weergeven op internet van de route via het metroconnect kastje.





2 opmerkingen:

Anoniem zei

En wat is de volgende uitdaging?

Mark zei

De plannen voor The Crossing 2010 zijn in de maak!

Tipje van de sluier, zelfde vertrekhaven, een noordelijkere oversteek en een combinatie zeilen/windsurfen. :-)