dinsdag 5 juni 2007

Logboek dinsdag 5 juni 2007

Beste cornuiten en scheepsmaten,

Zoals jullie gisteren hadden vernomen wilden skipper Steve Stevin en Markus Vespucci als echte landrotten de toerist gaan uithangen.
Zoals jullie trouwe volgers van onze zeemansavonturen begrijpen, had dit, onder leiding van Alfredo Columbus, muiterij tot gevolg. Na drie maal kielhalen gingen ook zij overstag en vervolgden wij ons avontuur. Wij hadden nog een geheime missie te vervullen op de krijtrotsen in de territoriale wateren van aardsvijand het Verenigd Koninkrijk, alwaar wij de Heilige zeven gezusters (seven sisters) moesten ontzetten.
Daar de rest van deze missie geheim is en niet in detail en locatie vrijgegeven kan worden, pakken wij het relaas op bij de extreme snelheden die vandaag wederom bereikt zijn. Skipper Stevin klokte 10.2 knopen. Dit kon bereikt worden door een voortreffelijke lunch bereidt door de Vliegende Hollander.
Ballast lozen was vandaag niet nodig en de capaciteiten van zeebonken Bas de Ruijter en Ed Tromp konden ten volle worden benut.
Maakt u dus geen zorgen dat deze bemanning van zeehelden zich nog een maal zal laten verleiden tot softe zeezieke landrottenakties.

Het epos zal morgen een onverwacht vervolg krijgen. U zijt gegroet, trouwe volgers van de crossing.

P.s. uw berichten welke ons geregeld bereiken via de postduiven worden zeer op prijs gesteld en doen ons zeemanshart sneller kloppen.

Ahoy


Compilatie van de dag

22 opmerkingen:

karin zei

hoi, hier met mij even.Sta ik extra vroeg op om de foto's en de films te bekijken, staat er geen foto en film op. Alleen maar een wit veld. JAMMER

Ik probeer het later wel weer

Veel plezier vandaag

Anoniem zei

Goede morgen zeemannen, lekker geslapen? Wij vinden het ook erg leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Dus zet zoveel mogelijk op de site. Alfred, Mathijs is erg "ondeugend". Mist zijn vader denk ik. Dus dat wordt nog wat de komende dagen. Wat zijn de plannen voor vandaag? Groetjes uit Malden.

Anoniem zei

Geweldig filmpje!!!

Gr. Ellen

Anoniem zei

Hello boys,

Lekker geslapen vannacht?
Net het filmpje gezien, erg leuk !
Wat gaan jullie doen vandaag ? In ieder geval veel plezier en succes, vaar ze.

Groetjes Dianne

Anoniem zei

Het filmpje was zonder geluid al erg leuk, met geluid is het geweldig !!! Vooral Sidney kan er geen genoeg van krijgen. Moet nu stoppen want er is weer iemand die het filmpje wil zien.

Groetjes Dianne en Sidney

Anoniem zei

Hallo mannen,

Goedemorgen, ja voor mij wel, even een schoonheidsslaapje gedaan. Hoe is het met alle woeste Willempies ( uitleg krijg je wel van Mond). Wat is het plan van vandaag? Ben heel benieuwd! Ik kan overigens het filmpje niet openenen. Helaas. Hebben jullie foto's laat zien laat zien!

Zeelui succes vandaag!!

Groet Gregie

Anoniem zei

wat een erg leuk filmpje!! Zo willen we er meer!Ik vroeg me af hoe zeilt de boot eigenlijk en hebben jullie inderdaad veel ruimte.Ik hoor het wel.

groetjes Nathalie

Anoniem zei

He Alfred, even een berichtje van een balende Ellen. Ik ben vanochtend naar Zeist geweest. Op de terugweg een bekeuring gekregen van euro 130,00 (Ik werd mobiel gebeld).

Balen, Balen en nog eens balen.
Hopelijk heb jij het daar wel gezellig. Groetjes, Ellen

Maurice zei

Alfred,

Weet je wel zeker dat jullie op de goede route liggen.
Ik zag namelijk op het filmpje de Ivoorkust.

Even voor Ellen "gewoon niet opnemen dan"

Groet,

Je broer

Anoniem zei

Hoi papa, hier Lotte. We hebben woensdag frietjes gegeten met Marlon en Wouter.
Ik heb vandaag kijkles gehad in het zwembad. Volgende week moet ik waterschoenen meenemen, om het goed te leren. Ik mis je, dikke kus van Lotte xxxxxxxxx

Anoniem zei

MEDEDELING!!!!!

a.s. zaterdag 20.00 uur borrel bij Ellen&Alfred in Malden dit is uiteraard voor de crew en aanhang only!

groetjes Gregie,Ellen en Nathalie

Anoniem zei

Lieve papa, wat een mooie film. alleen jammer dat wij jou niet zien. Lotte vind jou zielig, omdat je alleen bent en wij met zijn drieen. Hebben jullie ook fruit en snoepjes??? Misschien kun je ons een berichtje sturen, vind ik heel leuk. Liefs lotte. Mathijs vind jou ook lief. XXXXXXXXXxxxxxdxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Anoniem zei

juli gingen eerst wel snel maar toen ging het wat langzaamer maar nu gaat het wel erg snel

groetjes charlynn

Anoniem zei

Hoi Alfred,

Ben nu even bij je vriendinnetje op bezoek omdat ze zo alleen is.... Mooie site! Volgens mij vermaken jullie je daar wel. Heel veel plezier nog en een goede terugreis!

Groetjes,
Dionne

p.s. wie neemt nou ook de telefoon op in de auto!

Wouter zei

Hallo zeebonken,

Ik zie dat jullie zo aanmeren in Boulogne. Het thuisfront probeert jullie op de voet te volgen maar er komt maar weinig. Ik had bijna de coastgard gebeld omdat er maar geen signalen kwamen van dat metro-ding. Maar zal Mike wel weer hebben zitten spelen.
Die bon van Ellen.... "Vrouwen bellend in het verkeer??????!!!!!" denk er het uwe van. Ik doe geen uitspraken.
Maar uh... ik weet niet hoe het weer daar is maar hier is het peentjes zweten. Maar het wordt natuurlijk steeds kouder wanneer je dichter bij de noordpool komt.
Ook nog steeds geen foto met een bruine pater gezien. Zeker prijzig in Engeland. Vandaar even oversteken naar Frankrijk inslaan en weer terug natuurlijk. De frisse fruitdrank van Albert Hein is wel lekker maar je gaat het tegen drinken hè!
Even over mijzelf nu: Irma en Bart in Frankrijk, Karin, Karin, Ursula en Helmie samen met Ruud in Amsterdam (Toppertjes) en vriendje Steef lekker lallen op de boot. Raad eens wat ik doe met die paar overgebleven medenederlanders.......WERKEN....k..

Wees gegroet, Wouter

Anoniem zei

Hallo Papa,

Ik heb vandaag de web aan de juf laten zien. Ze vond de fot's heel mooi! Stuur je mij eeen berichtje

Liefs Shannon

Anoniem zei

Hoi Mond,

Zo gearriveerd in France? Al aan de wijn? Wij kunnen op de een bizarre manier het filmpje niet openenen. Heb al met Nathalie contact gehad. Stuur je een bericht?

Slaap lekker voor straks. Morgen ga ik ook zeezeilen op de Oosterschelde. Hopelijk word ik niet zeeziek, de pillen heb jij mee!!

Liefs Gregie

Anoniem zei

Volgens mij verloopt de reis voorspoedig. Erg goed. Ben jaloers.

De vaarroute van vandaag is niet recht. Een dronken roerganger?. Of zeilen jullie op waypoints? Wat betekent de rode lijn? Geen verbinding.Hoe is de wind voor morgen en vrijdag? Moeten jullie gaan kruisen? Nog een goede reis.
Nol

Anoniem zei

He Wouter, doe verder maar geen uitspraken. Maar misschien heb je als een van de weinig hardwerkende mensen een bijdrage voor de bekeuring? Wees zeer gegroet, Ellen

Anoniem zei

Hebben de compilatie/filmpje van de dag gezien en bewonderd. Doen het jullie niet na!!

Mijn collega Sander is jaloers maar ik heb liever en voel me veiliger in een twee of vier wielig monster.

Ook leuke foto's Alfred, maar als je niet (in aktie) op een filmpje staat (of ik weet 'm gewoon niet te vinden) dan geloven wij het toch maar half!

Goodbye, Au Revoir and Groetjes,
Jeffrey, Gerda, Fern en Faith

karin zei

Jullie slapen zeker al. Ik zit nu nog even het filmpje te kijken.Dit is erg leuk om te zien.

De toppers waren ook erg leuk en we hebben in de Amsterdamse grachten met de boot van Andres en Paul gevaren.

Het ging er niet zo ruig aan toe als bij jullie aan boord, maar wij zaten gezellig aan de Rosè.

Leuk die afspraak voor zaterdag.

groetjes Karin

Anoniem zei

Goedemorgen sailers,

Zijn jullie al een beetje bijgekomen van gisteren ??

Weten jullie al wat jullie vandaag gaan doen ?
Geniet in ieder geval van de dag

Groetjes Dianne

PS: We zitten met smart te wachten op nieuwe foto´s en/of filmpjes!!!